Çfarë ka që nuk shkon me kritikët e Islamit?

September 21, 2016 17:14

Çfarë ka që nuk shkon me kritikët e Islamit?

I nderuar z.Thano

Jetoj në Nju Jork dhe këtu koha është flori, kurse myslimani nuk është dele e zezë. E thënë ndryshe, me gjithë respektin që kam për zotin Mustafa Nano, nuk gjej kohën dhe shkasin që të ndjek të gjitha prononcimet e tij rreth Islamit në emisionin Zululand apo në media.

Rastësisht më ra në sy shkrimi i tij Çfarë ka që nuk shkon me Islamin? dhe përciptazi (detyrimisht) po i jap një përgjigje zotit Nano dhe lexuesve të tij nëpërmjet rubrikës suaj në Dita.

Ashtu si Ben Blushi (te Hëna e Shqipërisë) edhe zoti Mustafa Nano i referohet urbanistikës në vendet e banuara nga myslimanët. Mirëpo ata që kanë bredhur botën më shumë se Blushi dhe Nano e kanë të vështirë të tërheqin paralelin midis besimeve fetare dhe urbanistikës. Nano këtë paralel e fshin vetë më vonë, por fakti mbetet që e sjell në fillim të shkrimit sa për t’u mëshuar paragjykimeve shqiptare. Pikërisht. Mbas paragjykimit në lidhje me urbanistikën, Nano hidhet në një paragjykim tjetër: tek ai i konfliktit të qytetrimeve.

E theksoj që edhe rasti i dytë një formë paragjykimi është sepse ata që të parët e hodhën këtë ide, harruan të na tregonin se çfarë janë qytetrimet. Akoma më keq, në teoritë e Samuel Hantington duket sikur konflikti i qytetrimeve lind nga paaftësia e njërit për të kuptuar tjetrin. Pra, jo vetëm që zotëria na i ndau qytetrimet me thikë, sikur turku paska më shumë afrimitet me indonezianin sesa me grekun dhe izraelitin, por na mësoi se qytetrimet u sillkan si mace dhe si qen (jo si njerëz që mund ta kuptojnë tjetrin); zihen ashtu kot më kot, për inate dhe avaze të pashpjegueshme që qenies i lindin në zemër nga paradokse tepër sekrete të natyrës dhe të evolucionit.

Jam i sigurtë se konkluzione të tilla e kanë kaluar çdo normë të kërkimit historiografik dhe kanë hyrë në zonën e profetësisë. Duhet të jesh ndonjë naiv i parrahur me jetën (siç ndodh rëndom me profesorë amerikanë si Samuel Hantington) që të besosh se gjithë problemi i myslimanizmit është muhabet besëtytnish dhe se besëtytnia mjafton për t’i vënë zjarrin dynjasë. Jam i sigurtë se zoti Mustafa Nano nuk është naiv i këtij kalibri. Ai thjesht ka zgjedhur mënyrën e gabuar të argumentimit (duke nënvleftësuar vetë problematizimin e tij).

Mustafa Nano e përmend faktin që Islami nuk është fe statike dhe kaq mjafton që ai dhe çdokush tjetër në Shqipëri të mos bëhen islamofobë. Përderisa Islami historikisht nuk njihet si fe statike, mundësia është e hapur që myslimanët e Gjermanisë dhe të Shqipërisë, fjala bie, herët a vonë të respektojnë fjalën e lirë dhe të mos u kundërvihen atyre që u shajnë Muhamedin. Megjithatë, zoti Nano nuk mjaftohet me kaq. Nga shpjegimet historike, ai hidhet në komentet teologjike dhe rruga e argumentimit duket sërish e gabuar.

Islami ka pesëmbëdhjetë shekuj histori dhe, rrjedhimisht, nuk ka nevojë për sqarime citatesh nga publicistët shqiptarë. Kur një publicist deklaron haptazi se nuk beson, ai pothuajse e ka përjashtuar veten nga e drejta e interpretimit teologjik. Atij i lejohen përgjithësime (që kanë nevojë për miratimin e teologut), por jo sugjerime sesi një fetar duhet të kuptojë këtë apo atë citat. Nuk mundet dikush, fjala bie, të mos besojë në ringjalljen e Krishtit dhe në të njëjtën kohë të japë interpretimet e tij të ringjalljes (sesi u montua, si u manipulua, etj.). Kjo është thjesht kontraditë e arsyetimit, në mos vënie në lojë e tjetrit. Lojë dhe ofendim përmbajnë edhe debatet ndërfetare kur njëri besimtar mundohet t’i hedhë poshtë tekstet apo domethënien e teksteve kundërshtarit.

Dy fetarët e dinë shumë mirë që nuk do e bindin tjetrin, megjithatë debatin e vazhdojnë sa për të dëshmuar arrogancën e tyre. Fatmirësisht, fetarët e këtij lloji janë të pakët dhe të pashkolluar (gjithmonë). Prifti dhe hoxha që janë shkolluar as që i futen një debati të tillë, ndonëse ata marrin pjesë në debate brendafetare. Që të bëhem më i qartë, është krejt e arsyetueshme që dy priftërinj të bisedojnë për çështje teologjike me njëri tjetrin dhe të debatojnë mbi citatet biblike. Ata e kanë pranuar ringjalljen si fakt dhe nga ai fakt mundohen të nxjerrin konkluzione të tjera, duke u bazuar në tekstet kishtare/skolastike.

Mund të lindin shumë mosmarrëveshje nga këto debate, por një gjë është e sigurtë: një mysliman, apo një ateist, që nuk beson te ringjallja dhe vlerat e tjera të Krishterimit nuk është nevoja që të përzihet në atë debat  (debate me premisa false nuk nxjerrin askund).

Përpara se të mbyll këtë shkrim, do desha të theksoj se jo më kot e solla shembullin e dialogut brendafetar. Dialogu brendafetar mundësohet dhe inkurajohet nga fakti se ngrihet mbi vlera të përbashkëta. Njerëzit që marrin pjesë në këtë dialog kanë një dëshirë të flaktë për të forcuar besimin dhe vlerat e përbashkëta. Përderisa dialogu brendafetar zbulon gjithnjë e më shumë gjëra të përbashkëta, ai thellohet më tepër se dialogu ndërfetar. Ky konkluzion nuk supozon që dialogu ndërfetar është i padëshirueshëm.

Një dialog i tillë na nevojitet më shumë se kurrë pa nënkuptuar se ateisti duhet t’i japë mend myslimanit se çfarë thotë Kur’ani, kurse myslimani t’i japë mend kristianit se çfarë thotë Bibla −i tillë nënkuptim veçse qesharak do të ishte dhe prandaj nuk nevojitet. Dialogu që sot na nevojitet është një dialog mbi vlerat. T’i mësosh myslimanit se duhet të bëhet “si Evropa” nuk është mbrojtje vlerash, është thjesht një parullë që merr përmasat e propagandës dhe nepotizmit.

Edhe të bindësh evropianin se tjetri është i prapambetur dhe nuk di si sillet është formë propagande, poashtu. Nuk është kjo mënyra për të ndërtuar dialog domethënës midis kulturave dhe kombeve. Nuk është kjo mënyra e argumentimit. Mustafa Nano deklaron se myslimanët janë në krizë dhe janë të pasigurtë me veten, mirëpo vetë mënyra e argumentimit të tij tregon se pasiguria me paqartësinë kanë mbërthyer kritikët e Islamit.

 

Erjus Mezini

[email protected]

 

 

 

September 21, 2016 17:14
Komento

11 Komente

  1. Vlonjati September 21, 18:38

    Fshika bythen me gisht edhe ky. Qendroni large se vini era.

    Reply to this comment
    • Raimond vlonjati September 22, 16:26

      Problemi me Islamin eshte ketu :… Se Islami kerkon te ktheje nje menyre besimi ne menyre jetese

      Kjo esht e pa pranueshme , sepse shkaterron individualitetin e njeriut si qenie me univers me vete dhe pothuaj i kthen njerezit ne bageti

      Plus pastaj qe Islami terorizon femren qe esht gjysma me e mire e shoqerise

      Keto dy defekte mjaftojn dhe e justifikojne braktisjen perfundimtare te Islamit si fe e njeriut

      Ndersa ai Mustafa Nano esht nje koqe gomari qe nuk ja vlen ta diskutosh

      Reply to this comment
  2. EURO MALOKU September 21, 20:51

    Nje ateist edhe pse nuk beson ne denglat e ringjalljes se Krishtit apo te çudirave te Muhametit mund te vleresoi efektet e feve ne propogandimin e disa normave te moralit shoqerore si: mos shaj,mos vra,mos vidh etj.. te cilat besimtaret me nivelin e tyre kulturor shpesh edhe i pranojne…

    Reply to this comment
  3. Guardium September 21, 21:33

    Shko mor Turk muti.
    A je mezin prej Kruje apo mezin cam?
    Gjithsesi nje bajge jeni, kolone selxhukesh.
    Islami eshte kancer dhe ju jeni metastazat e tij ne token e kristianeve shqiptare.

    Reply to this comment
  4. vasili September 22, 13:52

    E fillova ta lexoja me kuriozitet,por kur ndjeva qe kish te beja me nje rapsod te qemotit,qe kendonte me nje tel ciftelie per islamin,fillova ta vazhdoj ku ketu dhe ku atje.
    Profesorin e HARVARDIT,qe tani nuk jeton me,Huntigton,aty ja shkruan keq dhe mbiemrin(Hantigton),e quan NAIV dhe TE PA RRAHUR ME JETEN.
    O tempoara o mores,do te perseriste i gjori latin.
    Muezini,vazhdon avazin symbyllur dhe trumbyllur me tej:
    ´´Ti mesosh myslymanit -thote ai-se duhet te behet ´´si Europa“,nuk eshte mbrojtje vlerash,eshte thjesht nje parulle qe merre permasat e propagandes dhe nepotizmit“.
    Muezin,per se miliona myslimane,si vet ti(ti futesh tek myslymanet laramane,pasi kini shitur fe dhe atdhe per tu bere te tille),braktisin vendet e tyre dhe shkojne dhe vendosen ne Ameriken dhe Europen,ku demokracia,shkenca,letersia,arti etj, kane ne baze te zhvillit te tyre filozofin kristiane.
    Nqse Muezin,nuk ke vajtur ne Amerike,per te mare dijen dhe kulturen e atij vendi,ahere je aty per te kunderten,per te vendosur ndonje bomb.
    DITA!
    Mendoj qe se pari shkrimet qe botoni,pamvaresisht se cfare permbajne,duhet te kete nje cilesi permbajtje qe respekton inteligjencen e lexuesit,qe te permbaj nivel debati.
    Besoj se ne te ardhmen do te kurseni vehten dhe ne nga zhurma te kota karagjozesh si ky i mesipermi.

    Reply to this comment
  5. Paul Tedechini September 22, 14:03

    Autori ka dashte te thone diçka, por mjerisht nuk ka thane asgja. Pse?

    Per te vetmen arsye se pohon: “…Përderisa Islami historikisht nuk njihet si fe statike…”.
    Pra autori pranon se ISLAMI asht Fè, Besim Fetar, gja qe nuk asht e vertete.
    Simbas dijetarve islam krijuesi i Islamit Muhameti ishte: Prijes ushtarak, prijes politik dhe prijes fetar.

    Islami nuk asht nji “Besim fetar”, qe merret vetem me punet hyjnore, por asht njikohesisht edhe Pushtet Islamik. Pra Islami asht Besim Fetar + Pushtet ekekutiv, pra siç quhet ndryshe islami asht nji TEO-KRACI, Teo (Zoti) + Kraci (Pushtet).

    Keshtu per rrjedhim Islami vetem si “Besim Fetar” nuk krijon ASNJI PROBLEM dhe asht njilloj me besimet e tjera fetare. Pra besoj se keshtu….e keshtu per aspektin hyjnor ose nuk besoj fare. Pak randesi ka se ti, un o ai tjetri besojme ose nuk besojme perderisa nuk cenojme te drejtat e çdokuj. Kjo perfshihet ne te DREJTAT E NJERIUT.

    Problem nxjerr ana tjeter e Islamit, qe asht KRACIA, ligjet e pushtetit ose ndryshe SHERIATI. Simbas vete dijetarve islam Sheriati asht si Kushtetuta e vendeve jo-islame, pra permbledhje ligjesh shtetnore o te sundimtarve.

    Pra kush e trajton Islamin si “Besim fetar” tregon se nuk e nje fare Islamin, si puna e autorit te ketij shkrimi.

    Reply to this comment
  6. logjika September 22, 20:51

    Te isha readktor gazete, nuk do ta pranoja nje shkrim te tille. Ai eshte kontradiktor me te gjitha ato qe thote e shkruan, por me shume ai kerkon qe kushdo ti bindet urdherit te atij Erjus Mezinit. Shkrimi eshte shume i dobet, por kjo vjen se zoti Mezinit nuk paska haberin e kesaj bote se si zhvillohet e jetohet. Mund te jeshe ne Amerike, por dhe ne maje te Everestit dhe mund te mos ta dishe se kush je e ku je. Kjo nuk do te thote se i di te gjitha! Zoti Mezini ndalon atestin te analizoje fete, te flase per krishtin apo muhametin! Mua me duket çudi, por çudi qe theme me vete: ka njerez qe duan ti mesojne te tjeret duke u mbyllur gojen! Nuk e di çfare shkolle ka po me duket , si i thoshnim dikur, anadollak fare ne marrdheniet e komunikim me njerezit. megjithate ka pjesen e tij te te folurit, te te shkruarit, te te menduarit ne kete bote. Kete duhet ta mesoj zoti Mezini qe ketu ka per te gjithe kjo bote, por edhe te dije se nuk eshte se ata qe jetojne ne Amerike i perkasin me shume kesaj bote. Amerika ka toke, gure, pyje , det e lumenj si dhe pjesa tjeter e botes; ka njerez te mençur, budallenj, te bardhe e te zese, ka shkolla publike e fetare, universitete me emer, por ka dhe injorante plot . Ana tjeter eshte se ka njerez qe besojne tek islami, ka tek krishti apo ka dhe nga ata qe besojne tek dielli apo s’besojne fare. Me sa di une çdo njeri ka te drejte ta zgjedhe fene qe deshiron apo dhe ta nderroje dhe ate dhe kete e thone si shkrimet fetare te myslymaneve ashtu dhe te krishterve. Per mua besimi eshte zgjedhje e njeriut sepse asnje s’lind myslyman apo i krishter, por lind njeri, por Mezini duhet ta kuptoje se Europa ka me shume vlera njerezore qyteterimi se sa Afrika apo Azia. Pse “sulmohet” per te ardhur ne Europe gjithe emigrantet e vendeve arabe apo afrikane? Se vendet e tyre ne qender kane konfliktin dhe jo qyteterimin. Qe eshte larosur edhe Europa nga keta, eshte e vertete. Ashtu si eshte larosur Amerika nga Mezini.

    Reply to this comment
    • beni September 25, 09:07

      Fete predikojn gjithnje paqe pavarsisht se si interpretohen nga demagoge qe luftojn per te mbajt nelartsin e e tyre pushtetin!
      Si krishterimi e islamike kan pas si synim zgherim te ksaj ideologjie dhe historia tregon se si krishterimi e islamike kan kryer luftra per sundim,hajdutri,grabites¡¡
      Zhvillimi vjen ne Saj te grabitjes hajdutris e mashtrimit qe u behen popujve e si shembell marim amerikanizimin ose portugalizimin,spanjizimin ose turqizimin e arabizimin?

      Reply to this comment
  7. Nave Na September 25, 00:29

    Nuk ke nevoje te jesh teolog apo psikolog!
    Shikoni nje vend te pasur ne gjithcka si Shqiperia ku njerezit detyrohen te ikin nga syte kembet, e kjo prej 600 vjetesh !
    Shikoni urbanistiken ne Shqiperi, e krahasueshme me Kandaharin, sidomos pas ardhjes ne pushtet te Doktor Mortjes, perfaqesuesit te Allahit per Shqiperi!
    Shikoni cfare bejne islamiket vetem per te mbajt pushtetin! Djegin nje komb per karrike, Asadi, Doktor MORTJA!
    Sulltani i fundit Turk , ne konflikt me Egjiptin, thirri forcat ruse ne ndihme! Te njejten levizje si Asadi sot!
    Keta skane as dinjitet asgje!
    Shikoni arabet ne Europe, mbajne ere 1km larg, e duan me zor te vendosin e perhapin kulturen e tyre!
    Shpresoj qe Europa te zgjohet para se te kthehet ne Shqiperi te dyte!
    I keni pa emigrantet islame, asnje nuk merr mundimin te shkoje ne Jordani, Arabi Saudite apo Dubai!
    Pse?!
    Dhe ata smunden me me jetu ne ate sistem, jane te lodhur!

    Reply to this comment
  8. Arben September 25, 15:41

    ALLAHU EKBER.

    Reply to this comment
  9. Arben September 25, 15:45

    KA ATE QE PAGUHEN NGA UDB-JA DHE ASFALIA GREKE.

    NUK ESHTE RASTESI QE BLUSHI PERDORET SI SHKOPINJ NEN RROTA PER QEVERRINE SHQIPETARE.

    ESHTE DORA E ASFALISE GREKE.

    E NJEJTA GJE ME ATE DEPUTETIN E PERMETIT, I CILI U KUJTUA PER KORRUPSIONIN, PIKERISHT NE PRAG TE VOTIMIT TE REFORMES NE DREJTESI.

    KY ESHTE THELBI I PSEUDOKRITIKUESVE TE ISLAMIT.

    EDHE NJE HERE

    ALLAHU EKBER.

    Reply to this comment
Shiko komentet

Komento

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*