Urbanët e Tiranës, vitet ’40

August 27, 2019 00:07

Urbanët e Tiranës, vitet ’40

E ndërsa sot në Tiranë debatojmë për kushtet e urbanëve, në vitet ’40 duket se ata ishin në gjendje mjaft të mirë.

Në foto janë urbanët e linjës Rruga e Elbasanit-Aeroporti i Tiranës (Laprakë).

Foto janë marrë nga arkivi italian LUCE dhe janë botuar në facebook nga faqja “Shqipëri e harruar”.

a.d. / dita

August 27, 2019 00:07
Komento

26 Komente

  1. demo May 15, 13:05

    Te pushtofte llumi! Ne na pushtoi llumi i hajduteve te staneve dhe kur u qyteteruan keta na pushtoi shpellari i Vucidolit.
    Keto kodoshe kane mesuar nje zanat:Stanaret therrasin ju cliruam nga Fashizmi,,Shpellaret therrasin,ju cliruam nga komunizmi.Kush i tthirri mor aman! Te keqen e fashizmit,te keqen e nazizmit!.Keq kemi pare kur na pushtuan katunsit e Jugut dhe maloket e Veriut.

    Reply to this comment
    • vasili May 16, 12:36

      Te faleminderit!
      I ke thene te tera,deri ne palce,historite qe ka perjetuar ky mocal,ku vazhdojme te llapashitemi me kenaqesi.
      Po nuk erdhi era MUT,ne nuk ndjehemi vetja.

      Reply to this comment
      • Tomorri August 27, 21:04

        Me keto autobuze qe nuk jane urbane,por vetem per transport per ne aeroportin e Tiranes,i behet reklame pushtimit fashist!

        Reply to this comment
      • kulmaku August 29, 02:12

        Me sa di une ne vitet me te lumtura te popullit shqiptar ne vitet 39-42 ka ekzistuar nje kompani transporti ne Tirane me emerin SATTA ,autobuzet e se ciles vazhduan te punonin deri ne vitet 60.Qeveria italiane planifikonte nje boom te madh ekonomik ne Shqiperine etnike(Kosove,Cameri,nje pjese e Maqedonise perndimore) dhe ku planifiikonte qe deri ne vitin55 vendosjen e 5 milion koloneve italine ne kete hapesire.Me ate qe i ndodhi popullit shqiptar mbas 44 dhe qe po i ndodhe edhe ne kohen e sotme ,nuk e dime do ishte me mire apo me keq per ne.Gjykoheni vet.

        Reply to this comment
        • Doda August 29, 10:38

          Ju e besoni qe kta qe jan tek autobuzi jan shqiptar te kohes zogut , ka qen thjesht nje autobuz tek per ushtaret italian , mos degjoni ca dallkauk qe na thon se ka pas linj autobuzi , tirana ishte vetem rrethi xhami rruga barikadave ne kemb shum shum 10 minuta , varrezat ishin tek ish profarma nga selvia e maton ishte vetem ferra , tirona re ka qen ferra edhe kinostudio e kominati e lapraka nuk egzistonin kto i ka ngritur partia punes mas vitit45s , del nje gazetar hajvan dhe ben shpikje linjash autobuzi kur ne tiran qarkullonin vetem me gomar . Naj bejn tironen çikag.

          Reply to this comment
    • katundar i jugut May 21, 22:59

      Demo, shyqyr qe jini pak ju llumi i veshur me kostume, ju bejleret anadollake bashkepunetore te nazifashizmit. Kur qenkeni kaq te zgjedhur, perse nuk beni dot nje parti, tu shohim sa te holle jini ne politike?!

      Reply to this comment
  2. berisha ne zift te valuar, meta ne gijotine, rama ne plumb . May 15, 13:51

    or demo; s’ke pare anen tjeter te medaljes . per vec ketyre tre kater urbaneve dhe tet gjyshi me borselino me nje “shok” te simit, ke harruar katunarin tiranas me kosha me gomar dhe “qytetarine” tiranase me brekushe duke u fal ne at’ (ndyresire) xhami, qe s’ju hoq me tiranes dhe ..gjithe kombit shqiptar nga syte .

    Reply to this comment
  3. shvejku May 15, 17:09

    Keta jane autobuzet e fashizmit qe kur pushtoi Shqiperine filloi edhe fushaten e propagandimit se kishin ardhur ne Shqiperi jo si pushtues por si ndertues te vendit!
    Dhe keto foto nuk tregojne realitetin e kohges se pasagjeret jane vetem 2 diplomate italiane qe shkojne ne aeroport nga legata italiane tek rruga e Elbasanit por asnje tirons me brekushe,se nuk do shkonte tironsi ne aeroport se nuk kishte leke te hante bule!
    Por me e keqja eshte sot,ne kohen e lavdishme te demokracise kapitaliste,pra pas 80 vjeteve,qe pasagjerewt e Tiranes hipin neper urbane si thase me patate e jo si njerez!
    Bashkia e Tiranes ua ka dhene licencen deri ne 2099 dhe qytetaret le te vrasin veten se shtypen apo plasin vapes!
    Urbanet ne Tirane jane me keq se ne vitin 1950!

    Reply to this comment
  4. thanas mustaqi May 15, 19:39

    Sa banorë kishte Tirana në atë kohë të pushtimit italian, që na përshkruhet si parajsë?!

    Reply to this comment
  5. fteri May 15, 20:46

    Këto janë urbanët e fushës aviacionit ku zbritnin oficerët e fashizmit ,jo të popullit .Paraqit më mirë veturën luksoze të dhëndrit Musolinit që shetiti me motrën e Zogjit nga tirana në durrës ,po për dibër,kukës.tropojë cili urban gomar lëvizte ?… ,populli flinte me kërcu nën kokë,ku kishte para të lëvizte ,se e shfrytëzonte klasa borgjezo-zogiste-kapitalisto-fashiste .

    Por njerzit e mëdhej të kombit si Skëndërbeu dhe Enver Hoxha kan KRYER akte të mëdha lavdie për kombin .Përse i shajnë Demot me shokë ? , siç duket prijsit e mëdhej të njerzimit si Legjendari E.Hoxha me sukseset e mëdha i kan traumatizuar psikopatët funksional ,ju a’ qajmë hallin, sigurisht kan sëmundje që nuk riparohen lehtë !…..mandaj disa pasoja do tu mbeten përjetësisht të pa riparueshme si Demo me disa shokë.

    Reply to this comment
  6. fteri May 15, 20:57

    Këto janë urbanët e fushës aviacionit ku zbritnin oficerët e fashizmit ,jo të popullit .

    Paraqit më mirë veturën luksoze të dhëndrit Musolinit që shetiti me motrën e Zogjit nga tirana në durrës ,po për dibër,kukës.tropojë cili urban gomar lëvizte ?… ,populli flinte me kërcu nën kokë,ku kishte para të lëvizte ,se e shfrytëzonte klasa borgjezo-zogiste-kapitalisto-fashiste .

    Por njerzit e mëdhej të kombit si Skëndërbeu dhe Enver Hoxha kan KRYER akte të mëdha lavdie për kombin .Përse i shajnë Demot me shokë ? , siç duket prijsit e mëdhej të njerzimit si Legjendari E.Hoxha me sukseset e mëdha i kan traumatizuar psikopatët funksional ,ju a’ qajmë hallin, sigurisht kan sëmundje që nuk riparohen lehtë !…..mandaj disa pasoja do tu mbeten përjetësisht të pa riparueshme si Demo me disa shokë.

    Reply to this comment
  7. demo May 16, 04:26

    Po pse,me kesi slloganesh borgjezo,kapitaliate.zogiste,kapitaliste do ta justifikosh sketerren enveriste te sundimit te llumit te fshatarsise mbi inteligjencen e tradites te shkolluar ne Perendim?
    Ata katundare qe vinin dhe iknin nga Tirana me gomar,vertet flinin me kercu tek koka,por nuk u mungonte bagetia,shpenderia,liria per te jetuar si gjysh stergjyshi,.Qesatin e kopratives,fshatare pa toke,pa bageti,pa pula,dhunen e sigurimit,operativin e Deges se brendeshme e njohen ne kohen e Diktatures se Proletariatit.

    Reply to this comment
  8. Paul Tedeschini May 16, 11:09

    Ah, sikur edhe pushtimi turk te ishte keshtu !!!!!

    Reply to this comment
  9. anticensurë25642654 May 16, 17:28

    “E ndërsa sot në Tiranë debatojmë për kushtet e urbanëve, në vitet ’40 duket se ata ishin në gjendje mjaft të mirë.”
    eh po të kishim një shtyp që të kishte dy pare tru në kokë!?
    fiçka e sëmës kishte për tu vërë,kishte për të mësuar dhe ky popull,shumica,idiotësh!!
    çka të bëjë mëndja!?
    mjeti lëvizës i asaj kohe nuk ishte autobuzi or debila kazani dhe debila të indoktrinuar në palcë!!
    ishte gamori,si i thonë tironcit!!
    autobuzat në “gjëndje të mirë”,pasagjerët=1??
    hyyyyyy idiotër!!
    vetëm idiotët shqiptarë glorifikojnë pushtimin!!
    për të vënë duart në kokë!!
    ca turkun ca nazifashizmin!!
    popull batak!!

    Reply to this comment
  10. h August 27, 08:05

    Më mirë të “pushtojë” Italia apo malokëria ?
    Kush më përgjigjet dot ?

    Reply to this comment
  11. intelektuali August 27, 09:33

    Autobusat ishin te Fiatit dhe jo te Duces, pamja e tyre i ben ziliqare fanatiket e Enverit qe kur hypen ne autobus per here te pare filluen te bejne shurrren brenda tij, prandaj edhe pamjet dhe fotografite tregojne dhe flasin vete me shume se letyrat prej idioti qe hedhin fanatiket e Enverit dhe te Rilindjes Enveriste te Edvin Droges qe nuk dine te drejtojne shtetin dhe kujtojne se do t’ja kalojne kapitalizmit me kanabis dhe kokaine, nderkohe qe kompanite e medha si Volkswagen po investojne uzina ne Turqi dhe Bullgari, shikoni o fanatike te Enverit si ishte Shqypnia urbane ne 80-te te Diktatures Komuniste qe ju e vajtoni si kukumajcka pylli sa here gazeta e nerume DITA publikon materiale demaskuese per regjimin satrap antinjerezor te Enver Hoxhes qe mbolli mjerimin dhe varferine totale ne trojet tona per interes te pushtetit te tij absolut personal, shikoni o fanatike te pandreqshem dhe te poshter keto pamje te llahtarshme se ku e coi shtetin Enveri dhe banda e tij injorante dhe vrastare dhe beni vete krahasimin:

    https://alb-spirit.com/2019/06/22/fotolajmshqiperia-e-trishte-e-periudhes-diktatoriale/

    Reply to this comment
    • PIRDHSESHFRYHESH August 27, 12:56

      qe ti je kokerr debili (e jo intelektual) nuk duhet shume qe ta kuptosh …vetem idiotet kujtojne se kane gjithmone te drejte e shohin bardh e zi. Kurse keto fotot qe ke vene aty jane te fillimviteve 90 kur u shkaterrua gjthshka . Nje vajze qe ka bere bunkerin shtepi sipas teje eshte e viteve 80? apo autobuzat e trenat pa asnje xham jane te viteve 80 ? te fusnin ne burg per sabotim ne ate kohe o gur kandari

      Reply to this comment
      • intelektuali August 27, 14:41

        Nje faje e urte thote:

        “Pjerdh me fort ai qe pjerdh i pari”

        prandaj:

        Shikoje ketu me poshte Shqypnine e Lulezuar te viteve 80-te ashtu sic e kishte gadidur Bosi Yt, Enver Bythoja me Nexhmije Fashisten:

        https://youtu.be/7vbUUWREQhE

        Ja cfare transmetonte ate kohe edhe televizioni skandinav “NRK”:

        Televizioni norvegjez “NRK” do të realizonte në vitet ’80 dy dokumentare për Shqipërinë, në të cilat konstatohet varfëria e thellë që kishte pllakosur vendin. Dokumentari i parë u realizua në vitin 1982 dhe do të publikohej me titullin “Shqipëria vijon akoma në rrugën e saj”. Dokumentari ka sens kritik e duket se i është “shmangur” propagandës enveriste të kohës lidhur me mënyrën e jetesës që bënin shqiptarët në fshat e në qytet. Në dokumentarin e vitit 1982, gazetari evidenton faktin se në Shqipëri nuk ka ndonjë diferencë mes të pasurve e të varfërve dhe se e gjithë popullsia po jeton njësoj në varfëri absolute njesoj si ne fiset e Afrikes. Po ashtu, evidentohet fakti se në Shqipëri nuk lejohet pasja e një automjeti privat ne menyre absolute, transporti publik eshte ne gjendje te mjeruar dhe se makineritë e vjetëruara të fabrikave kanë prodhimtari të ulët. Një vëmendje e veçantë i kushtohet dyqaneve ku produktet janë të kufizuara. Nga ana tjetër, ne kete dokumentar evidentohet fakti se në kampet e punës janë internuar mbi 40 mijë persona (numuri i sakte nuk u be transparant asnjehere), oponentë me pushtetin; fakt i cili mohohet nga zëdhënësit e qeverisë. Ndërsa evidentohet stili i jetesës së shqiptarëve, në dokumentar gazetari evidenton se “ka kritika publike por pakënaqësia nuk mbizotëron nga frika e represioneve te egra”. Dokumentari i dytë do të realizohej në tetor të vitit 1988, kur kriza ekonomike kishte arritur kulmin e jetësa e shqiptarëve ishte vështirësuar në maksimum deri ne lufte per mbijetese. Dokumentari tenton të hedhë dritë mbi mënyrën sesi të rinjtë e mendojnë të ardhmen e Shqipërisë. Në fakt, pas pak vitesh këta të rinj do të ishin ata të cilët do të ngriheshin në protesta duke kërkuar ndryshimin e regjimit politik dhe ekonomik. Ky dokumentar ka një dozë kritike më të theksuar se dokumentari i parë per periudhen e fillimit te viteve 80-te.”

        HE MO BOLE FANATIKE KE FUQI TE PJERDHESH TANI?

        Reply to this comment
        • PIRDHSESHFRYHESH August 28, 11:01

          me fanatik se ty une nuk kam pare neper forume . Ti kujton se po na mbush mendjen? Ne qe e kemi jetuar ate periudhe i dijme shume mire te keqiat po nuk hedhim poshte edhe te mirat qe u mohuan ne keto 30 vjet. Ti ke pare vetem te keqiat nga ai sistem? me vjen shume keq per ty por nuk do te thote qe eshte gjithshka si e mendon ti bardh e zi…Eshte sikur te flasesh me nje zezak per te drejtat e njeriut ne shba ne vitet 60….por kjo s’do te thote qe ai ka te drejte ose gabim…eshte pikeveshtrimi i tij dhe i ka brenda te dyja te verteten e shtremberimin.Ti kujteon se kush nuk e mendon si ty eshte enverist,komunist e ku dij une dhe vetem ti ke te drejten e gjykimit. Nderro nickname se vetem intelektual nuk je

          Reply to this comment
  12. PIRDHSESHFRYHESH August 27, 12:49

    po kujt i duhej autobuzi ne vitet 30-40 ne tirane?Nuk e shifni qe ishin bosh? tirana ishte sa shijaku sot…bridhej me gomar per 5 min.

    Reply to this comment
  13. erion August 27, 14:32

    Edhe para Zogut edhe para diktatures komuniste Shqiperia ka qene nje nga vendet me te prapambetura te Europes, ndoshta më i prapambeturi,
    Kjo shfaqej ne cdo fushe te jetes, natyrisht edhe ne transportin publik.
    Gjate komunizmit ne fillim perdoreshin cfare kishte mbetur nga lufta, transporti interurban kryhej edhe me kamioncina pra komplet jashte cdo standarti
    Më vone erdhen autobuse nga Bashkimi Sovjetik por sidomos edhe Skoda nga cekia dhe Ikarus nga Hungaria por dhe Fiat (Viberti) nga Italia.
    Sherbimi publik urban linte per te deshiruar sidomos per pritjet e zgjatura neper stacione.

    Nga fillimi viteve 70 ne Shkoder filluan te prodhoheshin autobuset e parë ne vend kryesisht me motorr Skoda te marre nga cekia (si prodhon sot Skoda vetura me motorr te marre nga Volkswageni)
    Per afro 15 vite keto autobuse ishin shtylla e transportit urban dhe interurban deri sa cekia bllokoi dergimin e motorreve te Skodes te ne.
    Kjo gje solli bllokimin e prodhimit te autobuseve ne Shkoder per te sjelle ne vitin 1986 transportin publik ne Tirane ne kushte skandaloze.
    Regjimi duke ndier pakenaqesine e popullit u detyrua te importonte autobuse Benz dhe Saviem (ne gjendje te mire por jo te rinj , bile u fol se vinin nga reparacionet e padeklaruara te Gjermanise Perendimore) dhe per ca kohe sherbimi publik i autobuseve ne Tirane ishte perfekt

    Kjo situate zgjatin natyrishr vetem pak vite dhe ne fillim te viteve 90 ky sherbim skarcoi perseri per te perfunduar ku ishte niveli yne ne cdo drejtim.
    Vitet 92 – 93 vazhdoi praktika e importimit te autobuseve te perdorur nga vende te Europes Perendimore derisa sa ne vitin 1984 nje sasi autobusesh te rinj Iveco u importuan nga Italia, per te ardhur perseri ne blerjen e Iveco-ve te rinj para pak vitesh qe perdoren aktualisht apo te autobuseve kineze qe perdoren psh ne linjen e Unazes

    Reply to this comment
  14. DICITUR.... August 27, 14:56

    jame kurioz; per nje periudhe te gjate, kohe, vec toptanit (por halldup-lli) dhe e . hoxhes .(me kulture perendimore moderne), gjithe hordhia kulturore e politiko ekonomike e ketij kombi, jane thjesht…katunare . ja psh. intelektuali i ..”nerum”, qe komenton ketu, thote vete, se eshte nje lloje arhondi katunar, nga fshatrat e jugut, ky demo-ja, nga do qe te jete, e tradheton ..emri (halldup hesapi) . zogu; pu pu pu, me gjithe ato motra katunare nga burgajeti, si mund te perfaqesonin qytetarine e kombit ne mes te tiranes !?! lere pastaj, berishet e metet e kompani ….??? por gjithsesi; si dhe ne hindine e plehrave dhe tiranen e brrakes e te brekushegrismeve me gamor, gjeje (dhe gjene,sepse behen) rrace qener te veshur me ..AR .

    Reply to this comment
    • intelektuali August 27, 22:26

      Dicitura enveriste:

      Nuk na the gje fare me mire ishin fizarmonikat gerdalla te Shkodres apo Fiati italian qe duket ne keto pamje mbreselenese te Kohes se Qepes te Ahmet Zogut?

      Kjo eshte tema e debatit, sepse po te hapesh internetin do te shikosh se Shqypnia para luftes mbante vendin e pare ne Evrope per numurin e bagetive te imta dhe te parin ne Ballkan per gjedhe dhe lope dhe ishte vendi me me shume investime te huaja se te gjitha vendet e rajonit,

      KU ISHIN INVESTIMET E HUAJA NE KOHEN E QEPES TE ENVERIT?

      Apo do te filloni te kakarisni per fabrikat dhe uzinat qe Enveri u a mori badiava dashnoreve te tij komuniste nga Jugosllavia e Titos, Bashkimi Sovjetik i Hrushcovit dhe Kina Komuniste e Maos dhe qe sic deklaronte mehmeti ne nje raport ne fund te jetes se tij:

      “…me mire qe puntoret te rinin ne shtepi sesa te punonin pasi grumbullonin vetem humbje per buxhetin e shtetit…”

      He mo Dicitura enveriste ke gje konkrete per te thene, se llogjet e tua prej budalli nuk i hane as qente e rruges

      Volswageni po bredh ne Ballkan per te hapur nje uzine prodhimi te markes famoze boterore “vetura per popullin” firme e krijuar qe ne Kohen e Qepes te Hitlerit, syrin ja ka vene Bullgarise ose Turqise eshte akoma duke e studiuar se ku te hedhi lekat, por Shqypnia si gjithnje eshte lene pas liste,

      PSE KESHTU?

      Ky eshte lajmi qe duhet te shqetesoje sot shqyptaret dhe te leje pa gjume politiken tone enveriste kombetare

      sepse:

      Ekonomia nuk mbahet dot me kanabis dhe kokaine, as me llogje budalli per LANC-in kriminal te Enverit qe na solli ne kete derexhe ku jemi zhytur sot pa asnje perspektive zhvillimi kur gjitheshka eshte mbuluar me nje propagande te shemtuar me ngjyra lloje-lloje,

      dhe:

      KJO NUK ESHTE ASPAK E MIRE

      Reply to this comment
  15. Sata August 27, 20:27

    Shqiperia ka marre fund me gyleniste dhe erdoganiste me insitute turke me shkolla turke. Me fondacionin mahir te sulltan erdoganit dhe brekushet e edi rames. Nuk. Bohet me shqiperia duhen dhe 100 vjet te tjera po u largua nga turqia pos u largu nga turqia duhen edhe 500 vjet

    Reply to this comment
  16. Demokrati August 28, 20:27

    Mos komentoni me kte zorraxhiun , kte bythqirin e burgjeve te kohes Enverit kte qe e qu veten intelektual , kti 50 vjet ja kan ber bythen si gjym , ju hap goja sot kti alabaku , qe spiunoi te ter njerzit e fisit vet ne at koh , e i futi neper burgje , dhe sot esht ber pishman dhe per te ven ne vend dinjitetin e humbur dikur , si pusho goja per Enverin dhe ne enderr i del , por ai nuk osht mo lodhet kot ky bytho beratit. Ky bytho intelektual e qau si pak te tjer kur vdiq ,, sot i ka dal fryka kti muti .na trego kohen e zogut kur jetonin me pish 90 perqind e shqiperis , kur nuk kishte 1 meter hekurudh , dhe ky autobuzi nuk ka qen autobuz linje , se tirana vetem rruga barikadave dhe xhamia ishte , pjesa tjeter ishte ferra , ky ishte autobuzi ushtris italiane , duan kta morracaket e zogut ti thurin lavdi diçkaje qe nuk ka egzistuar kurr , shqiptaret ne at koh nuk njifnin breket , ca te rreckosur teneqexhinj dhe dy tre tregtar injorant pa as nje klas shkoll vinin verdall si pordha neper brek , edhe ke xhamia ke pallati kultures sot , ka qen kalldrom kalonte vija ujit para xhamis ne at koh , kur i boni italia ministrit zogu dhe motrat ja kishte fal italis , as nuk e dhiste njeri zogun , ngrefen kokrrat e kurves zogiçat me punen e italis fashiste , ju nuk dinit as te fshinit bythen ne at koh o te mjer , ENVER HOXHA ju beri njerez me dru se ishit kafsh , sot e shani si kafsh po ktheheni prap , ket popull vetem dajaku e dhun e sjell ne terezi , mos degjoni ate bython intelektualin spiunin e PPSHs qe kerkon te rregulloj biografin sot.

    Reply to this comment
  17. Doda August 29, 10:39

    Ju e besoni qe kta qe jan tek autobuzi jan shqiptar te kohes zogut , ka qen thjesht nje autobuz tek per ushtaret italian , mos degjoni ca dallkauk qe na thon se ka pas linj autobuzi , tirana ishte vetem rrethi xhami rruga barikadave ne kemb shum shum 10 minuta , varrezat ishin tek ish profarma nga selvia e maton ishte vetem ferra , tirona re ka qen ferra edhe kinostudio e kominati e lapraka nuk egzistonin kto i ka ngritur partia punes mas vitit45s , del nje gazetar hajvan dhe ben shpikje linjash autobuzi kur ne tiran qarkullonin vetem me gomar . Naj bejn tironen çikag.

    Reply to this comment
Shiko komentet

Komento

Click here to cancel reply.

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*