Gjadri, shkëlqimi dhe mjerimi i kryeveprës ushtarake të Ballkanit

November 4, 2018 16:45 Updated

Gjadri, shkëlqimi dhe mjerimi i kryeveprës ushtarake të Ballkanit

FAKTE/ Gjadri, baza ajrore më e fortifikuar në Shqipëri. Historia e ndërtimit të “Tunelit të madh” dhe aviatorët që rrezikonin jetën në kushtet e vështira. Aeroporti ushtarak me “pistën urgjente” të luftës. Shkëlqimi dhe mjerimi i  kryeveprës ushtarake të Ballkanit

Pilotët e Bazës së Gjadrit ishin në përgjithësi nga më të mirët në vend dhe zgjidheshin nga regjimentet e tjera, pasi vetëm kështu mund të bëhej kalimi për në avionin MIG-21, që konsiderohej si elitar. Por në çdo avion ishte më e vështirë të fluturoje në Gjadër se sa në repartet e tjera, pasi dhe kushtet e motit aty nuk ishin favorizuese dhe jo rrallë pretendohej se, ai që quhej “trëndafili i erërave”, një hartë apo skemë që paraqet erërat e zonës, nuk kishte qenë shumë i studjuar para ndërtimit të pistës…

…Pak kilometra pasi largohesh nga Lezha, në të majtë të fshatit Balldren, do të hysh në rrugën e Torovicës. Kjo rrugë është hapur nga forcat xheniere të ushtrisë shqiptare, diku në vitet ’70, kur filloi dhe ndërtimi i aerodromit të Gjadrit. Tanimë jo vetëm në hyrjen jugorë të kësaj Baze, në anën nga Lezha, por kudo në rrethinat e saj, nuk është më gjallëria e dikurshme që ia jepnin asaj disa qindra oficerë, nënoficerë, civilë e  ushtarë që shërbenin aty. Nuk ndihen më as uturimat e avionëve supersonikë që kryenin fluturime çdo dy tri javë, në të katra stinët e vitit. Kështu e përshkruan me pak fjalë major Agustin Gjinaj situatën e një baze ajrore dikur të zhurmshme, e cila prej shume vitesh ka rënë në letargji. Ndërsa për më shumë të dhëna duhet të lexoni librin e tij: “Ne jemi nga ushtria…”

Baza moderne e aviacionit

Në 10 korrik të vitit 1974 do të përurohej pista e aerodromit të Gjadrit, që më pas do t’i shërbente Bazës Ajrore, më të madhes dhe më modernes në Shqipëri. Drejtues të dikasterit të Mbrojtjes e të Shtabit të Përgjithshëm, qindra punëtorë e specialistë të huaj, ushtarakë të shumtë, por edhe banorë e kuriozë të zonave përreth, do të ishin atë ditë të pranishëm për të parë nga afër uljen e dy avionëve. Atë ditë të nxehtë vere do të uleshin mbi pistën e re Haki Jupasi me avion MIG-19 dhe Serafin Shegani me avion MIG-21. Në këtë mënyrë do të hapej një faqe e re për historinë e Aviacionit dhe të Ushtrisë shqiptare. Por vetëm thuajse pas dy vjetësh, pas përfundimit të infrastrukturës së plotë, më 18-19 maj të viti 1976, do të fillonte në Gjadër ribazimi i skuadriljes së parë të avionëve të këtij reparti, i skuadriljes MIG-21. Së bashku me disa avionë mësimorë, skuadrilja zbarkonte në këtë aerodrom me të 11-të avionët MIG-21, pas rrëzimit të njërit prej tyre në qershor të vitit 1974.

“Pista urgjente” pa kthim

Baza Ajrore e Gjadrit është ndërtuar pas disa vitesh pune të xhenierëve, të mijëra punëtorëve nga Shkodra, Lezha e rrethinat e tyre, si dhe e  mjaft specialistëve nga i gjithë vendi. Pista e fluturimit shtrihet në Fushën e Zadrimës, pranë fshatit të Gjadrit, lumit me të njëjtin emër, lumit të Drinit si dhe kodrave të malit të Kakarriqit. Në këtë Bazë, përveç avionëve që ishin të detyruar të rrinin në gatishmëri në aerodrom, gjithçka tjetër ishte planifikuar që të qëndronte e futur dhe e ruajtur në një tunel madhështor, të ndërtuar në formën e gërmës “U”, brenda malit të Kakarriqit, me hyrje e dalje në të dy krahët. Baza e Gjadrit, përveç pistës kryesore, me kulla komandimi në të dy anët e saj për t’u përdorur sipas rastit, kishte edhe “pistën urgjente”, të destinuar për situata të jashtëzakonshme lufte, prej ku avionët mund të ngriheshin direkt nga tuneli ku ishin vendosur. Kjo pistë nuk është ndërtuar me gjatësinë që lejon uljen e avionëve, por ajo ishte paramenduar për situata ekstreme, kur piloti merrte përsipër vetëm kryerjen e detyrës dhe jo kthimin e tij. Sipas logjikës së luftës, mendohej se, nëse ishte bllokuar aerodromi i Bazës, në këtë gjendje mund të ishin edhe aerodromet e tjerë më të afërt që konsideroheshin si rezervë.

Tuneli-qytet i aviacionit

Tuneli gjigant kishte sistemuar në brendësi të tij tri skuadrilje avionësh të përbërë nga më shumë se 40 të tillë. Në anën e djathtë, brenda atij që quhej ndryshe edhe “Tuneli i Madh”, ishte ofiçina e riparimit të avionëve. Ajo ishte me mjete moderne të kohës dhe i kishte të gjitha mjetet e nevojshme për kryerjen e punimeve në avion, pa qenë nevoja për të dalë nga tuneli. Kishte aty makina metalprerëse, mjete për ndarjen e avionit në dy pjesë, që të jepnin mundësinë për riparimet e duhura, stenda për kontrollin e punës së aparaturave të avionit etj. Brenda në tunel ishte dhe një central i pavarur elektrik, me djegie të brendshme, me dy motorë të mëdhenj. Sistemi elektrik i pavarur futej në funksionim kur ndërpritej lidhja elektrike me qytetin e Shkodrës apo të Lezhës, ose lidhja direkte që kishte Baza me hidrocentralin e Vaut të Dejës. Tuneli i avionëve kishte një sistem perfekt zjarrfikës dhe ventilimi. Ndërsa nga brenda tij harku i mureve të betonit ishte i veshur me material plastik për të eliminuar lagështirën e tepërt që dëmtonte teknikën dhe njerëzit. Mbi tunel ishte mali i Karkarriqit, mjaft i lartë që eliminonte mundësinë e dëmtimit të tunelit nga ç’do lloj bombe e përdorur kundër tij. Po nën mal, në tunele të tjera më të vegjël, ishin depot e raketave të drejtuara të avionit MIG-21, depot e mëdha të karburanteve të llojeve të ndryshme. Në tunel ishin sistemuar depo dhe laboratorë të vënies në funksionim të baterive, si dhe laboratorë të ndryshëm, magazina armatimi, bomba të avionëve dhe raketa të padrejtuara SAM-57.

 

Dorëzimi i bazës ajrore

Në muajin prill 1974 u organizua ceremonia e dorëzimit të Bazës Ajrore në Gjadër, e cila u ndërtua vetëm për pesë vjet. Baza e Gjadrit përbënte një objekt të një rëndësie të veçantë ushtarake, me një pavarësi të madhe vepruese, por dhe një barrë e rëndë për ekonominë shqiptare si për ndërtimin e saj, edhe për menaxhim. Në ditën e dorëzimit i gjithë efektivi i xhenios përjetonte gëzimin dhe krenarinë për fjalët më të mira dhe vlerësimet që u bënë në këtë ceremoni. Kjo ditë i ngjante një dite feste, një miting i madh entuziast, që e përbënin ushtarë, oficerë, punonjës civilë, nga të dy regjimentet, veshur si për ditë feste, duke mbajtur në duar flamurë e banderola. Në një tribunë të madhe e të zbukuruar qenë vendosur komandat e të dy regjimenteve, atij të xhenios dhe të aviacionit, si dhe kuadro të lartë të ardhur nga Kryeministria, Ministria e Mbrojtjes, Komanda e Aviacionit, Drejtoria e Fortifikimit, specialistët kinezë si dhe nga pushteti lokal.

 

Montimi i avionëve në Gjadër

Më pas regjimenti gradualisht mori përmasat e plota organike. Në muajin shtator 1974 u prit një skuadrilje me avionë MIG- 19, i porsaardhur nga Kina. Arkat u vendosën në pjesën veriperëndimore të aerodromit (pranë startit të veriut) dhe grupi i montimit filloi nga puna. Deri në fund të tetorit skuadrilja u montua (12 avionë luftarakë dhe 6 avionë luftarako-mësimorë UTIMIG-17). Krahas montimit u plotësua edhe organika e skuadriljes me efektivin përkatës. Këta avionë kishin edhe disa përmirësime teknologjike nga paraardhësit e tyre, si në kabinën e pilotit, në vendosjen e parashutës së frenimit, afër kilit etj. Ndërsa avionët luftarako-mësimorë UTIMIG-17, të përshtatur në uzinat kineze, sidomos me ndryshimet që kishin bërë në pjesën e përparme të këtij tipi, shërbenin edhe për stërvitjen e pilotëve gjatë procesit të kalimit në avionët MIG -19.

 

Vizita e Mehmet Shehut

Në verën e atij vitit 1976 vjen për të parë Bazën Ajrore të Gjadrit kryeministri dhe ministër i Mbrojtjes, Mehmet Shehu, i cili shoqërohej nga komandanti i Aviacionit Bardhyl Taçi, drejtori i Drejtorisë të Fortifikimit, Adem Zyberi. Komandanti i Bazës, Gëzdar Veipi i raportoi Kryeministrit për punën në Bazën e Gjadrit e i paraqiti disa ankesa që kërkonin zgjidhje nga Ministria e Mbrojtjes si: ekzistenca e lagështirës mbi kuotat normale për teknikën e aviacionit. Kryeministri nuk reagoi apo të ndërhynte për të marrë shpjegime të hollësishme për këto probleme. Ai i shkeli me këmbë të gjitha objektet, duke i vrojtuar me vëmendje. Në vendkomandën e regjimentit ai konstatoi një pjesë të tubacionit, që shërbente për aspirim, e cila ishte e painstaluar. Me ashpërsi urdhëroi që ajo punë të “mbarojë menjëherë”. Mehmet Shehu ngeli i kënaqur dhe e vlerësoi shumë bazën e Gjadrit si kryevepër e rrallë në llojin e vet në Ballkan e më gjerë. Duke u ndarë me ta, iu drejtua Gëzdarit Veipir duke i thënë: “Futi avionët në “Tunelin e Madh” dhe mos u ankoni për lagështirën. Aeroplanmbajtëset amerikane janë në Detin e Mesdheut, në mes të ujit dhe s’pyesin nga lagështia…”

 

Baza, një shpenzim kolosal

“Kryevepra arkitektonike”, Baza e Gjadrit, nuk ka qenë vetëm një objekt ushtarak i rëndësisë së veçantë, me një pavarësi të madhe vetëvepruese, me një aftësi të madhe goditëse e një rajon tepër të fortifikuar. Kjo Bazë ka qenë dhe një barrë e rëndë për ekonominë shqiptare. Fondet e shpenzimeve në periudhën e ndërtimit të saj nuk kalonin nëpërmjet llogarisë së bankës së qytetit të Lezhës, por nëpërmjet një kanali të veçantë, që në atë kohë quhej “Kanali ushtarak”. Mendohet që shpenzimet e kryera për ndërtimin e kësaj Baze të jenë të përafërta me ato të ndërtimit të hidrocentralit të Fierzës.

 

Epilogu

Sot Baza është e qetë dhe e mbyllur, e ruajtur në masa të rrepta sigurie. Pjesa më e madhe e njerëzve është sistemuar me punë në Rinas, në Krahun Ajror të rindërtuar sipas strukturës së re, ndërsa një pjesë vazhdojnë të jenë po në Gjadër. Shumë nga protagonistët e dikurshëm të saj, tashmë kanë një fat, që nuk është për t’u pasur zili. Dhe, nëse do të largohesh nga Gjadri për në drejtim të Lezhës e më pas për në Tiranë apo gjetiu, do të të duhet të presësh radhën për të hipur në ndonjë nga mikrobusët interurbanë, tamam diku pranë postbllokut të brendshëm të repartit, aty ku edhe sot shtrihet “Pista e Urgjencave”.

FAKTE/ Frika e fqinjëve nga kërcënimi ajror

Gjadri, një aerodrom i vështirë mes erërave

Ushtaraku specialist, Agustin Gjinaj, i cili ka punuar për shumë vite me radhe në Bazën e Gjadrit, ka shkruar edhe një libër mbi aktivitetin e saj. “Baza e aviacionit në Gjadër, që me fillimin e punimeve dhe në vazhdimësi përbënte interes të veçantë për specialistët ushtarakë të huaj, të cilët përdorën forma të ndryshme për të marrë të dhëna për ndërtimet, efektivin teknik etj. Veçanërisht komshinjtë veriorë, me të cilët për kohën e aktivitetit të Bazës Ajrore dhe në kushtet e një armiqësie të hershme e shihnin si një rrezik potencial këtë bazë të fuqishme në afërsi të tyre”, thotë Agustin Gjinaj në librin e tij “Ne jemi nga ushtria…”. Fluturimet nga kjo Bazë janë paraprirë me mësime të posaçme për veçoritë që paraqiste terreni në fjalë dhe ndiqeshin nga zëvendëskomandanti i Regjimentit, Dhori Zhezha. Veçoritë e këtij aerodromi vinin si rezultat i pozicionit të tij, midis Alpeve dhe bregdetit, ku kushtet meteorologjike ndryshonin shpesh, veçanërisht era me shpejtësi, tej kufijve të lejueshëm për fluturim dhe plotësisht anësore. Shpesh kjo situatë, pilotëve që ndodheshin në ajër u vështirësonte së tepërmi uljen. Edhe të qenit afër kufirit shtetëror me Malin e Zi, në anën veri-perëndimore të aerodromit dhe ekzistenca e maleve për rreth, përbënin vështirësi, veçanërisht natën dhe gjatë fluturimit në kushte të vështira meteorologjike. Në praktikën fluturuese për mbi 40 vjet në aviacionin luftarak shqiptar, pjesa dërrmuese e pilotëve e kanë provuar rrezikun për jetën. Secili e ka ditur se kjo është pjesë e profesionit. Më të pasionuarit, optimistët dhe të guximshmit i ka shtyrë vullneti të mos e lënë fluturimin në avionët reaktivë. Ata e kanë parë punën e tyre si profesionin më të vështirë dhe jo si një mënyrë e zakonshme e të jetuarit. Shumë fluturime të rrezikshme janë përballuar me profesionalizëm, guxim e gjakftohtësi, pa përjashtuar këtu edhe ndonjërit që i ka ardhur në ndihmë fati dhe rastësia.“Një problem tjetër serioz për komandën, ndryshe nga aerodromet e tjerë, përbënin shpendët. Në Zadrimë shpesh shtegtonin koloni të mëdha pulëbardhash, të cilat uleshin në pistë ku gjenin edhe ushqim. Ato përbënin një rrezik serioz për pilotët gjatë ngritjeve. Doli si nevojë që shpendët të largoheshin nga aerodromi, për të cilën vendosëm të angazhonim ushtarë të pajisur me mjete rrethanore. Gjatë zhvillimit të fluturimeve, gradualisht u rritën edhe kërkesat duke kaluar nga elementet e thjeshtë të stërvitjes ajrore, tek elementet me shkallë të lartë vështirësie, siç qenë ato të stërvitjeve bashkëvepruese me forcat tokësore e detare, të shoqëruara me goditjen e objekteve në tokë dhe në det, u kalua në fluturimet e natës dhe në kushte të vështira meteorologjike, të cilat për atë aerodrom përbënin vështirësi specifike. Problemi i fluturimeve u bë problemi i të gjithë pilotëve, të cilët jepnin dhe mendime për të përdorur mënyra më të përshtatshme fluturimi për këtë aerodrom. Një nga këta qe edhe komisari i skuadriljes së avionave MIG-21, Luto Sadiku. Ai dallohej për dashurinë profesionale, njeri me sedër dhe këmbëngulës për çka duhej të arrinte si pilot. Ai nga natyra qe i pajisur me shpirt të bukur në mënyrë harmonike me karakterin e fortë dhe kondicionin fizik. Kishte përballuar një situatë tepër të vështirë gjatë fluturimeve natën me avionin MIG-21. Duke biseduar me Luton në një ditë shkurti, kur prisnim të përmirësoheshin konditat e fluturimeve në ré, e pyes se si e përballoi atë fluturim të vështirë? – Më shpëtoi vajza-më thotë-më dilte vajza si në ëndërr dhe më rritej forca dhe besimi tek vetja. Ashtu luftova me errësirën dhe rrymat e fuqishme të ajrit deri në ulje.- Komisari i Regjimentit të Gjadrit Luto Sadiku dhe tekniku Jorgji Fani janë dy dëshmorët e atdheut që ranë në kryerjen e detyrave të atij Regjimenti. Luto Sadiku, në datën 27 mars 1982 ra në krye të detyrës në procesin e ngritjes me avionin MIG -21”, shkruan në librin e tij, Agustin Gjinaj. Por gjithsesi duhet theksuar se në një periudhe mbi 40-vjeçare, ku janë kryer qindra-mijëra fluturime nga më të ndryshmet, treguesi “katastrofat” në aviacionin shqiptar nuk është i lartë.

 

TË DHËNAT

MIG-19 doli në dritë si rezultat i punës të inxhinierëve konstruktorë me në krye Migojan dhe Gurgjejeviç. MIG-19, qe avioni i parë që kaloi shpejtësinë e zërit në mesin e viteve ’50. Ai pati përdorim universal në sajë të të dhënave taktiko-fluturuese dhe armatimit, pasi ishte i pajisur me dy motorë binjakë të tipit RD-9, që arrinin fuqinë tërheqëse në regjimin “forsazh” 6500 kg. Në këtë regjim të motorëve, avioni merrte lartësi me 180m/sek, me peshën e tij të ngritjes 8650 kg e rriste shpejtësinë deri në 1454 kilometra në orë në fluturimin horizontal dhe i lejohej të fluturonte deri në shpejtësinë 1700 km/orë në pikiatë. Armatimi i këtij avioni përbëhej nga 3 topa të tipit “NR-30 m/m” me një temp qitjeje të lartë deri në 14 predha në sekondë secili, si dhe dy blloqe me nga 8 predha reaktive të padrejtuara 57 m/m të tipit “S-5”.Ky tip avioni mund të mbajë dhe dy bomba poshtë krahut nga 250 kg secila. MIG 19-ta kishte edhe disa të meta në anën konstruktive si, harxhimin e madh të karburantit, për rrjedhojë dhe rrezen taktike të vogël. Motorat e tij ishin me resurs(afat i garantuar kohor i punës) të kufizuar, deri në 100 orë pa kryer riparim kapital.

MIG-21. Të 12 avionët e kësaj skuadriljeje (1 avion u shkatërrua, dhe i mori jetën “Dëshmorit të Atdheut” Dhimitraq Robo, në vitin 1974) qenë prodhim i uzinave ushtarake sovjetike dhe të blerë nga R.P.e Kinës. Ata erdhën në Shqipëri dhe u bënë pjesë organike e regjimentit “Niko Hoxha” të Rinasit, në fillimin e viteve ’70. Versioni i skuadriljes qe i pajisur me raketa ajër-ajër të tipit K-13-A të përafërta me llojin e vet, me raketat amerikane të tipit “Sidewinder”.Projekt-ideja për prodhimin e këtij tipi është dhënë nga Migojan dhe Gurgjejeviç, që në vitin 1953. Prototipi i parë i avionëve MIG-21 është ngritur në ajër në vitin 1956. Ka qenë avioni i parë që arriti 2 Mach dhe i pajisur me raketa ajër-ajër. Për cilësitë e larta taktiko-teknike, ky avion ka një shtrirje të madhe gjeografike në botë. Janë prodhuar rreth 11000 copë në disa uzina të ndryshme në Rusi, Kinë etj. Në vitet ‘70-’80 një avion kushtonte 18 milionë U.S.D. Ky avion ka marrë pjesë në luftimet në Vietnam. Tek ky tip janë bërë disa përmirësime konstruktive gjatë viteve dhe disa shtete e kanë mbajtur në armatim deri në vitet ‘2000, mbasi janë modernizuar me standardet bashkëkohore.

 

Përgatiti për botim: Leonard Veizi

November 4, 2018 16:45 Updated
Komento

33 Komente

  1. Nje ushtar November 4, 17:19

    “krejt rrastesisht” gazetari Copy e Past ka harruar se
    Ne bazen e Gjadrit me efektiva nga gjithe Aviacioni Shqiptar ka organizuar nje takim Komandanti i Pergjithshem legjendari ENVER HOXHA, themelues i ushtrise Shqiptare.Nga ky takim te gjithe kane mbresa te paharruara jo vetem pilotet dhe tekniket,por edhe ne ushtaret.Natyrisht brezat tone kane me se te mburren: Kane degjuar nga afer KOMANDANTIN dhe jo Saliun apo Meten qe llomotisin qytetari dixhital apo Edi Narkotrafiku…Ishin kohe te tjera Leonardo djali.Nuk tallte trapi as greku as serbi…

    Reply to this comment
    • Plaku Xhuxhumaku November 4, 18:09

      Eh lum si ti o ushtar, o car, qe te paska met mendja ke komandanti legjendar – leshatar Enver Bytho gjirokastra, qe i qiu nenen ketij mileti aq fort sa edhe sot ka si puna jote qe e njofin akoma per babe.

      Reply to this comment
      • Ushtari tjeter November 4, 18:22

        Dalngadal nga xhuxhmaxhuxh do te behesh sa ai “miku”
        i ushtarit…gjadersor…

        Reply to this comment
      • Gopisti i argjites November 4, 19:36

        Plaku xhuxhumaku, ç’thua mor zotni
        ky ushtar i lumtur atëher ish i ri
        duket burr i mirë, edhe patriot
        jo si ty bythqirë, që po llap më kot

        dhe ti si përherë, nënën i përmënde
        po ti ç’ke mor vlla, shiko nënën tënde
        që me sa di unë, e lumtur s’ka qënë
        që ti votën tëndë, Salës ja ke dhënë

        Reply to this comment
      • Fidel November 5, 20:17

        Eh more plaku… qe ke pare e takuar vetem pidhin e sat’eme!
        Enver Hoxha ishte burre shteti qe dridheshin fuqite e medha e jo si sot qe nuk pjerdh njeri per Shqipoerine!
        Hyyy VRROME balliste!

        Reply to this comment
    • fery November 4, 19:11

      Ti edhe mund te jeshe mrekullue nji ushtar kur ke pa nga afer komandantin tend por edhe njerez tjere mund te tregojne fakte tjera por , kure ne fund gjitha i mbledhim madheshtija e Enver Hoxhes zhvishet sepse e verteta eshte shume e forte karshi faktit se ajo ushtri dhe ai komandant per te cilin ti rrahe gjoks asgje nuk nderrmorri kunder ushtrise dhe policise serbe ne kosove me ’98/’99 ne fund kurse , ne fillim , pra me 1945 nenshkroi nji marreveshje te fshehte me Titon per lejekakimin e 8.000 te rijve shqiptar te Kosoves te mobilizuar ne Prizren neper teritorin e shtetit shqiptar te cilet u masakruran dhe u vrane me zjare altilerile nga cetniket partizan serbo-malazez ne qytetin e Tivarit ne Mal te Zi . Per Masakren e Tivarit edhe sot e kesaje dite shteti shqiptar nuk ka leshuar asnji spjegim zyrtar dhe s ka kerkuar nga Beogradi nji spjegim te tille . Raste te tjera nuk do ti rikujtoje nji ushtar por mund te theme nii gje tjeter, se kure komandantet kryejne veprime te ngjajshme kunder popullit te vete sikur komandanti yte ateher ata historija nuk i njehe si komandant te medhej por vlersohen nga populli si e kunderta e komandantit te madh

      Reply to this comment
      • lexuesi November 4, 19:40

        Feryyyyyyyyyyyy o Feryyyyyyyy, po te kishte qene loqe si ty, po qe do sulmonte serbine.
        Ha ha ha … bir selman i nenes ç’te te qaj me pare.
        Na dolen te gjithe te mençem tani qe jane te lire te dhjesin nga goja.

        Reply to this comment
      • Che Guevara November 5, 22:22

        O cetniku “fery”!
        Qe je serbomadh kjo kuptohet,por qe je edhe gomar nga trute edhe kjo duket lehte!
        Se kush ishte Enver Hoxha ate e ka rreshtuar historia si BURRE SHTETI me i madh ne shekuj,qe e beri Shqiperine nga HICI ne nje shtet modern me bujqesi dhe industri bashkekohore,me universitete,stadiume,pallate sporti,me ushtri moderne qe u shkrinte plumbin ne goje cdo agresori!
        Saper masakren e Tivarit kerkoja Fadil Hoxhes se ju kosovaret akoma nuk po gjeni gropat me viktimat e luftes me ish Jugosllavine e jo te kerkoni ata te Tivarit!

        Je aq gomar sa sajon shkresa,qe as i ke pare e as i ke lexuar sikur Enveri paska nenshkruar me Titon!
        Per cfare e donte firmen e Enverit Titua kur Kosoven ia kishte dhene Europa qe me 1913-ten?
        Pse nuk flisni per kampin e Goli Otokut fashist qe u internuan mijra shqiptare te ish Jugosllavise dhe ralle u kthye gjalle ndonje prej tyre!
        Merruni me titistet,Rankovicin,Rugoven etj qe ju vrane,burgosen,perdhunuan grate e vajzat etj deri sa ju perzune nga Kosova ne Turqi duke ju hequr edhe kombesine shqiptare?
        Ju qelbesirat cetnike te Kosoves duket hapur qe me shume urreni Shqiperine se sa ish Jugosllavine,se ju keni qene me shumice spiune te UDB-se!

        Reply to this comment
  2. Aliu nga Selenic November 4, 18:03

    Shkatrrimi i tyre eshte kenaqesi e krimineli Berisha. A thot.Ja arrita qellimit pr ti sherbyre armiqve te vendit tone.! Kety e kemi duhet t,ja peshtyjem surratin sa her ta shikojme.!

    Reply to this comment
  3. Arben November 4, 18:18

    Ore sigurimsat e mutit

    boll e masturbuat kete popull.

    Pashe tek kanalet histori, per bazen me te madhe te

    ish- jugosllavise, gjendej ne kroaci.

    Te lije mendt e kokes, nga permasat dhe inovacioni.

    Nga me te medhate ne bote, tani kuptohet, resort

    turistik, si shume investime prej bythe qe beri

    komunizmi me parate e popullit.

    Kjo per ate titullin masturbues “kryevepra ushtarake e

    ballkanit”

    boll me me keto masturbime. (Se mashtrime nuk mund

    ti quash)

    Reply to this comment
  4. cezari ballkanit November 4, 18:55

    Me kujtohet para ca javesh reportazhi i ‘Reuters’:

    “Varrezat e MiG-ve të Shqipërisë do të bëhen bazë ajrore e NATO-s.”
    .
    Kujtojme qe kur erdhen amerikanet e pare ne 1990-1991 keto “varrezat e Kucoves & Gjadrit ”
    thane se ishin bazat me te mira per gjithe Ballkanin…pra ROJTERS-MENA..kush I ktheu ne varreza ? kur ligjin ne Shqiperi deri sot e bejne amerikanet me Salinjte e tyre

    ..Ku shkoi armatimi shqiptar
    me vlefte mbi 50 miljard dollare ??
    .
    .
    Ajo qe bie ne sy eshte se jo vetem kjo gazete por shumica e anal-iste perendimore dhe shqiptare jo vetem qe nuk flasin me respect per periudhen 1945-1990 ne te cilen u perballuan agersione paramiltare pa fund nga greku-serbi duke patur anglo-amerikanet pas bythe.
    .
    Jo vetem respect qe nuk tregojne por flasin me perbuzje….
    ..
    Fakti qe ne qershor 1991 perfaqsuesi I larte amerikan Bejker u prit me perqafime nga ‘Komunisti Ramiz Alia’ PRESUPOZONTE nje gjest pajtimi..dhe jo si clirim nga amerikanet qe na shpetuan nga komunizmi qe vete dhe berishistet nuk e besojne me vete..
    .
    Ky fare Rojter-I ndyresisht vazhdon me lajmin “e gezuar” se qe nga 2005 hapsiren ajrore na I ruan flota ajrore greke……

    .
    .Pastaj lajmi akoma me I gezuar ishte se te baza e Natos do hapeshin vende te reja pune si roje ..guzhinjere dhe berbere..
    .
    Autori ka bere nje gabim “feminor” qe kraheson shpenzimet e Gjadrit me ate te Komanit qe cdo preventivues ndertimi do ja plaste te qeshurit.
    ..
    ..
    Shkurt:

    Kur shikojme keto objekte
    ne funksion te pamvarsise
    ,sovranitetit
    dhe dinjitetit kombetar

    .kur shikojme sot qe po na pshurrin nga te kater anet jo vetem SALILULILILIEDI..jo vetem serbi dhe greku (plus islamiket) nen zgerdhimjen
    e xhambasdorve perendimore
    na shkon mendja te Indro Montaneli
    I cili edhe pse urrente Enver Hoxhen
    me vertetesi deklaronte:
    .
    Enveri kur kishte ne dore drejtimin e shtetit shqiptar luajti ne arenen nderkombetare si nje fuqi e madhe..

    Reply to this comment
  5. RRUFE-BUBULLIMA ! November 4, 19:10

    VDEKJE, DHE NJËMIJË HERË VDEKJE shqipfolësvekundërENVERISTË !

    ShqipfolësitkundërENVERISTË -kanë qenë përherë, janë më shumë sesa kanë qenë, dhe do jenë përherrë e më shumë -kundër Shqipërisë dhe kundër shqiptarëve të vërtetë !?!!!

    VDEKJE ! VDEKJE !! VDEKJE -këtyre edepsëzsojsëzve -VDEKJE ! VDEKJE !! VDEKJE !!!

    Reply to this comment
  6. 2 November 4, 19:27

    Me kujtohet para ca javesh reportazhi i ‘Reuters’: Varrezat e MiG-ve të Shqipërisë do të bëhen bazë ajrore e NATO-s.
    .
    Kujtojme qe kur erdhen amerikanet e pare ne 1990-1991 keto “varrezat e Kucoves & Gjadrit thane se ishin bazat me te mira per gjithe Ballkanin…pra ROJTERS-MENA..kush I ktheu ne varreza ? kur ligjin ne Shqiperi deri sot e bejne amerikanet me Salinjte e tyre..Ku shkoi armatimi shqiptar me vlefte 50 miljard dollare ??
    .Ajo qe bie ne sy eshte se jo vetem kjo gazete por shumica e anal-iste perendimore dhe shqiptare jo vetem qe nuk flasin me respect per periudhen 1945-1990 ne te cilen u perballuan agersione paramiltare pa fund nga greku-serbi duke patur anglo-amerikanet pas bythe.
    .
    Jo vetem respect qe nuk tregojne por flasin me perbuzje….
    .Fakti qe ne qershor 1991 perfaqsuesi I larte amerikan u prit me perqafime nga ‘Komunisti Ramiz Alia’ PRESUPOZONTE nje gjest pajtimi..dhe jo si clirim nga amerikanet qe na shpetuan nga komunizmi qe vete dhe berishistet nuk e besojne me vete..
    .
    Ky fare Rojter-I ndyresisht vazhdon me lajmin “e gezuar” se qe nga 2005 hapsiren ajrore na I ruan flota ajrore greke……
    .Pastaj lajmi akoma me I gezuar ishte se te baza e Natos do hapeshin vende te reja pune si roje ..guzhinjere dhe berbere..
    .
    Autori ka bere nje gabim “feminor” qe kraheson shpenzimet e Gjadrit me ate te Komanit qe cdo preventivues ndertimi do ja plaste te qeshurit.
    ..
    ..
    Shkurt:
    Kur shikojme keto objekte ne funksion te pamvarsise ,sovranitetit dhe dinjitetit kombetar.kur shikojme sot qe po na pshurrin nga te kater anet jo vetem SALILULILILIEDI..jo vetem serbi dhe greku (plus islamiket) nen zgerdhimjen e xhambasdorve perendimore na shkon mendja te Indro Montaneli I cili edhe pse urrente Enver Hoxhen me vertetesi deklaronte:
    .
    Enveri kur kishte ne dore drejtimin e shtetit shqiptar luajti ne arenen nderkombetare si nje fuqi e madhe..

    Reply to this comment
  7. Shqipetar November 4, 19:41

    O Beni i ktij timit ti akoma nuk ke kuptuar thelbin e ketij artikulli..Ne ate kohe derdhen mundin e djersen me mijera njerez per te ndertuar Shqiperin,me idrocentrale,uzina,fabrika,baza ushtarake e detare….!Sot ti mor kokloqe akoma ndricohesh nga idrocentalet e atij sistemi!

    Reply to this comment
  8. Askushi November 4, 19:49

    Sa me vjen te qesh. India ka akoma mig 21 te modernizuar ne radhet e saj. Ka dhe vende te tjara. Greqia dhe Italia kane F4 phantom prodhim amerikan qe eshte rivali i mig 21 ne perdorim. Greqia mbasi aprovoi planin prej 1 miliard $ do i heqi nga formacioni se do modernizoi F 16 qe ka aktualisht dhe greqia po harxhon 1 miliard pasi mori borxh 500 milaird€ jo $. I bej pyetje vetes se njeri nga qeveria me siguri sme jep pergjigje. Si eshte e mundur qe ne smund te mbajme 6 mig 21qe jane ne gjendje pune????

    Reply to this comment
    • Rami November 4, 20:14

      Ta jap une pergjigjen!
      Sepse shteti shqiptar mori fund qe nga momenti qe Ramizi pranoi t’ia lere pushtetin agjentit te UDB-se SALI Karixhi-it, i cili ne 1997 i vuri perfundimisht kazmen!

      Reply to this comment
      • Plaku Xhuxhumaku November 4, 21:30

        @Rami, Saliu ishte kelysh i Enverit koke e kembe. Mos e ngaterroni me Serbine. Saliu shpetoi familjen Hoxha dhe te gjithe byroistet nga ndeshkimet qe meritonin. Po te ishte Saliu agjent i Serbise, sot kryeminister i Shqiperiese nuk do te ishte Edvin Bythoja po ajo baxhella lesbiane e Serbise.

        Reply to this comment
        • @Xhuxhmaxhuxh November 4, 22:26

          Saliu eshte kelysh maloku, dhe vetem maloket e kane votuar.
          Po si rrace qensh qe jeni s’e keni per gje te kafshoni doren qe ju ushqen, sepse deri dje saliu ishte Mesia, perendia qe ju nxorri nga skuthat ku fshiheshit, dhe aq shume e adhuronit sa edhe vendbanimet nderronit per ta votuar dy here. Por tani qe ra nga vakti, s’e keni per gje ta beni “Enverist” apo “Serb”, duke e ngritur aq lart malokun tipik sali, sa beheni te pabesueshem.

          Reply to this comment
          • Plaku Xhuxhumaku November 5, 01:40

            E para, une nuk kam votuar ndonje here per Saliun. ti do ta quash malok, puna jote. Une po ta perseris, Saliu qe me i besueshmi per Ramiz Aline dhe ka dhene garancei qe sido qe te vinte puna familjes Hoxha dhe Alia nuk do t’i hynte gjemb ne kembe. A me tregon ti o i zgjuari i dynjase, ai gjeti gje keta? Mos harro qe Caushesku shkoi ne te s’emes me plumb pas qafe. Te fala malokeve, nga para e nga prapa.

          • @Xhuxhmaxhuxh November 5, 09:55

            Edhe ramizi me nexhmijen malok jane, keshtu qe duke mbrojtur ramizin saliu nuk mbrojti kamunizmin, por bythen e tij, sepse ishte ramizi qe e rrezoi kamunizmin nga brenda dhe e zgjodhi saliun si pasues te tij. Po t’i hynte gje ne kembe ramizit, ai mund t’i nxirrte menjehere te palarat saliut si bashkepuntor i tij ne gjithe inskenimet e realizuara nga Amerikanet me ndihmen e malokeve ne vitet 90.

            Ndersa maloket qe nexhmija futi ne PPSH ne vitet e fundit te jetes se Enverit hyne aty per ta rrezuar kamunizmin nga brenda, Shqiptaret nga jashte vazhduan ta votojne PPSH-ne (tashme te riemeruar PS) duke bere qe gjate gjithe kohes te jete partia me e madhe politike. Vetem fale ndihmes se malokeve ne krye te PS-se PD-ja ka mundur te fitoje zgjedhjet vetem 2 here.

  9. demo November 4, 21:45

    Per ate kohe keta avione ishin pun e madhe.Armatimi ushtarak ishte i siguruar neper tunele,mund te shfrytezohej per mesime dhe stervitje dhe me ato miljarda qe u fituan nga shitja e armatimit mund te rinovohej teknika luftarake.Po te fusesh CUNIN E BEUT MALOK,te urdheroje shefat e ushtrise te furnizojne lojrat e Zenit me zjarrin,qe ketu ne duhet te qepim gojen se na urdheron greku per varrezat dhe na cakton kufirin.Ushtrine e urdheronte nje incest,pjelle e incestit me cante,qe tunelin ja mesoi kushurira pare.
    Me Gerdecin merr fund historia heroike e ushtrise shqiptare.

    Reply to this comment
  10. Spinoza November 5, 08:52

    Baza eshte vertet si nje skenar i Flemingut te James Bond dhe eshte pike e forte per aleatet tane te Natos dhe per sigurine e vendit

    Reply to this comment
  11. Plaku Xhuxhumaku November 5, 13:17

    Do s’do ti or antimalok, Sali Maloku ia shpetoi familjen paq Enver Bythos, djalit nga Gjirokastra qe per baba njifte Xhaxhain e vet, se nuk e dinte qe Anenë ia kishte shkerdhyer Bimbashi.

    Reply to this comment
    • @Xhuxhmaxhuxh November 5, 13:39

      Jo or malok. saliun e sollen ne pushtet maloku ramiz me me maloken nexhi. Nuk kishte as arsye as mundesi te vriste te tijet. Jane pjese e te njejtit klan malokesh. Gabimi i Enverit ishte qe u martua me sllav, i lejoi njerezit te gruas te ngjiteshin ne shkallet me te larta te pushteti, dhe per ate gabim qe beri e pagoi vete, mbas vdekjes se per se gjalli s’kish malok qe t’i rruante koqet, dhe e pagoi edhe Shqiperia qe ju desh te perjetonte nje histori 30 vjecare sklleverish.
      Por edhe ju gabuat, sepse mbas kesaj profke qe bete, Shqiptaret munden te rindertojne jo vetem memorjen afatshkurter te periudhes se kamunizmit-dhe-kapitalizmit, por te gjithe historine, perfshire ketu edhe se si paraardhesit e tyre i sollen paraardhesit tuaj si skllever nga Afrika.
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/59/Boulanger-gustave-clarence-rudolphe-french-1824-1888-the-slave-market.png/1280px-Boulanger-gustave-clarence-rudolphe-french-1824-1888-the-slave-market.png
      https://www.abroadintheyard.com/wp-content/uploads/Haplogroup-E1b.jpg

      Dhe ato historirat me te shkerdhyer njeri-tjetrin, jane historia juaj, ndersa mbaheshit si skllever, meshkujt vec, femrat vec, neper bodrumet e perandorive.

      Reply to this comment
      • Plaku Xhuxhumaku November 5, 17:52

        Ne rregull, edhe Enveri paska gabuar me maloket, demek ia paskan fut maloket, dmth Nexhmija dhe Ramizi. Tashti me thuaj ti, kur thua ju maloket (ta zeme se une qekam malok, megjithese nuk e marr vesh nga e nxorre ti kete), kush jane “ne-të”? Jugoret ne pergjithesi, gjrokastritet ne vecanti, apo korcaret, skraparlite apo leberit? Apo e ke fjalen qe ju “ne-të” nuk jeni fare shqiptare apo dicka midis derrave dhe lopeve? Kot keshtu per kuriozitet se dua te di edhe une me ke flas. Falemnderit.

        Reply to this comment
        • @Xhuxhmaxhuxh November 5, 20:18

          Eshte fare e lehte per te dalluar Shqiptaret nga maloket.

          Shqiptaret jane nje popull qe gjithmone jane vetqeverisur, edhe brenda perandorise otomane prape jane vete qeverisur. Shqiptaret nuk c’mojne asgje me shume se sa te jene me vete ne shtepine e tyre, per te cilen kane nxjerre edhe shprehje te tilla si “gur i rend ne vendin e vet”, apo “edhe balta eshte me e embel se mjalta ne Shqiperi”. Edhe po t’i japesh mbreterine ne dhe’ te huaj Shqiptarit nuk i hyn ne sy sa te qenit prane te tijeve. Prandaj Skenderbeu u zgjodh si pike referimi, sepse Turqit i dhane gjithcka, para, rroba, kuaj, femra, status, emrin e madh Iskander Beu, dhe ai prape u vuri shkelmin per te vdekur per vendin e tij.

          Ndersa maloket jane nje popull qe gjithmone jane sunduar nga te tjeret. Gjithmone kane dashur te ikin nga vetja e tyre, te shkojne diku gjetke, te behen dikush tjeter. Maloket jane ata qe vdesin per BE-ne, ashtu si dikur vdisnin per Italine fashiste, perandorine Austriake, apo ate Osmane.

          Prandaj eshte fare e lehte per mua te kuptoj qe je kokerr maloku. Ashtu sikurse rama, ramizi, saliu e kompani jane kokra maloku si puna jote.

          Nese Shqiptari do donte te ishte si gjithe Eropa “parrulla e malokeve te 90”, Shqiptari ka pasur mundesi shume me te mira per t’u bere si gjithe Europa, pa ju dashur te shkoje si refugjat ne Europe per t’u bere skllavi i te tjereve. Ai fare mire mund te kishte plackitur Cifutet sic beri gjithe Europa. Edhe behej me shume Europian, edh e bente ca para. Por nuk jane parate prioriteti i Shqiptareve, se po te ishin as Skenderbeu nuk do ishte Skenderbe.

          Ndersa per sa i perket pyetjes tjeter se ku ndodhen Shqiptaret gjeografikisht, kete e zbulon me nje kerkim te thjeshte ne Internet. AL-ja perfaqeson Shqiptaret ndersa KS-ja maloket.
          https://media.nature.com/full/nature-assets/nature/journal/v456/n7218/images/nature07331-f1.2.jpg
          http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/files/2011/05/sobpc.jpg

          Aty ku ngjyra kafe eshte me e erret, aty ka perqendrim malokesh. Aty ku eshte me e rralle, maloket jane pakice dhe pjesa tjeter jane Shqiptar.
          https://thuleanperspective.files.wordpress.com/2013/01/haplogroup-e1b1b.jpg

          Reply to this comment
          • Plaku Xhuxhumaku November 5, 23:07

            Shume fjale ke shkruar, por nuk me ke thene ç’je ti zotrote. Nuk te pieta se ku ndodhen shqiptaret gjeografikisht. Ate e di me mire se ti.

            Ne nje tren te kohes se Enver Bythos nje plak i vjeter duke bere muhabet me nje cunak e pyeti:
            – I kuja je or djale?
            – Nje kunat me punon ne Ministrine e Brençme
            – Te pieta i kuja je?
            – Kunati tjeter punon ne Ministrine e Jashtme
            -Or djale, une po te pies kush te qin tet’eme, jo kush te qin motrat.

            Edhe unte pieta na je ti zotrote, jo ku jane shqiptaret gjeografikisht

          • @Xhuxhmaxhuxh November 6, 19:45

            Une jam nga nje familje e vjeter Shqiptare qe i ka varur maloket neper maja xhamish edhe ne kohen e Turkut.

          • Plaku Xhuxhumaku November 7, 01:43

            S’ta mbaka bitha ta thuash na je. Vazhdimisht tregon kush te qin motrat, se me duket te vjen turp te thuash kush ta qin mamin.

  12. Cun i lagjes November 5, 16:42

    Eh sa trapa ka n’xhiro….

    Reply to this comment
    • . November 5, 17:29

      Po te mos komentoje, ne xhiro do ishte nje trap me pak.

      Reply to this comment
      • Kaçurrelsi November 6, 05:55

        ….dhe te mos kishe shkruar ti kete “vezhgimin” tend “syashqiponje”..,, do te kishim jo nje trap por dy trapa me pak…,, si edhe nje gollobordas si puna jote me pak …

        Reply to this comment
Shiko komentet

Komento

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

Njoftim

Njoftim